Zakończyliśmy działania w projekcie „Wdrożenie usprawnień organizacyjnych GOPS”

W dniu 29.09.2020r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubiewie odbyło się spotkanie podsumowujące realizację projektu „Wdrożenie usprawnień organizacyjnych GOPS”. Spotkanie odbyło się w obecności wszystkich pracowników Ośrodka oraz zaproszonych gości: Pani Wójt Joanny Jastak oraz Radnego Rady Powiatu Tucholskiego Pana Michała Skałeckiego.

Podczas spotkania omówiliśmy przebieg realizacji działań projektowych, podziękowaliśmy naszym Gościom za okazaną pomoc i wsparcie podczas realizacji projektu.

Skrót najważniejszych działań projektowych:

30.08.2018 rok – złożenie wniosku do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o udzielenie dofinansowania na realizację projektu „Wdrożenie Usprawnień Organizacyjnych GOPS”

19.06.2019r. – Akceptacja wniosku przez MPRiPS i udzielenie dofinansowania w wysokości 190 320,00zł.

23.08.2019 r. – Podpisanie umowy na realizację projektu

01.10.2019 – 30.09.2020 – czas trwania projektu

Projekt składał się z 3 zadań:

  1. Przygotowanie Ośrodka do wdrożenia zmian organizacyjnych.
  2. Przygotowanie Pracowników do zmian organizacyjnych w GOPS.
  3. Wdrożenie zmian organizacyjnych.


W ramach zadania nr 1 dokonaliśmy przystosowania (remontu) pomieszczeń na potrzeby magazynu i sali narad. Wyposażyliśmy te pomieszczenia w niezbędne meble (krzesła, szafy, regały) i sprzęty (lodówkę, klimatyzatory). Przygotowany został system alarmowy w pomieszczeniach GOPS oraz dokonano doposażenia stanowisk pracy pracowników socjalnych. Zakupiliśmy m.in. 2 komputery, 3 biurka, 4 fotele biurowe, niszczarkę, 2 urządzenia wielofunkcyjne, 4 telefony, szafy, regały, UPS.

W ramach zadania nr 2 zrealizowaliśmy 12 tematycznych szkoleń dla pracowników socjalnych, odbyliśmy wizytę studyjną w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Toruniu, pracownicy otrzymali wsparcie psychologa w liczbie 40 godzin oraz przeprowadzona została superwizja w liczbie 48 godzin.

W ramach zadania nr 3 wprowadzony został nowy regulamin organizacyjny GOPS. Utworzone zostało stanowisko ds. I kontaktu (pracownik socjalny – P. Marta Jagiełka – Kraś), stanowisko ds. świadczeń przyznawanych decyzją (pracownik socjalny – P. Sławomir Rybicki) oraz zespół ds. pracy socjalnej i usług (pracownicy socjalni – P. Joanna Trawczyńska, P. Aniela Kutowska, asystent rodziny – P. Natalia Nowacka oraz opiekunka środowiskowa).

Głównym celem projektu było wdrożenie usprawnień organizacyjnych w GOPS w Lubiewie, co przyczyni się do zwiększenia efektywności pomocy społecznej w Gminie Lubiewo.

Projekt był współfinansowany z europejskiego Funduszu społecznego Program operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa II Efektywna polityka publiczna dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.5 Skuteczna pomoc społeczna.

                                                                                                           Weronika Łepek